اخبار و مقالات

​هشدار وزارت بهداشت درباره ورود کنسرو سوسیس خوک به کشور( +سند)
تاریخ انتشار : 1395/4/8 ساعت 10:57:16



هشدار وزارت بهداشت درباره ورود کنسرو سوسیس خوک به کشور( +سند)

 
این بار، پای محصولی به کشورمان باز شده است که علاوه بر جنبه های بهداشتی، از نظر شرعی نیز مردود است و متاسفانه قاچاقچیان به اعتقادات مردم کشورمان نیز احترام نگذاشته اند.

یکی از مشکلات موجود در بخش غذایی کشورمان، قاچاق برخی محصولات از خارج از کشور به داخل ایران و توزیع آن در برخی نقاط است که شامل برخی محصولات لوکس و اصطلاحا خاص می شود؛ از انواع کنسروها گرفته تا برخی سس ها و طعم دهنده های گران قیمت.

اما این قاجاق، علاوه بر تبعات اقتصادی، دارای اثرات بهداشتی نیز هست چراکه نگهداری اینمواد غذایی عمدتا در شرایط ناسالم بوده و در عین حال، ممکن است تاریخ انقضا آن نیز فرا رسیده باشد و به همین خاطر، کارشناسان به همه مردم بویژه مردم ساکن در مناطق مرزی کشور توصیه می کنند مراقب این نوع محصولات قاچاق باشند.

صبحانه نوشت: اما این بار، پای محصولی به کشورمان باز شده است که علاوه بر جنبه های بهداشتی، از نظر شرعی نیز مردود است و متاسفانه قاچاقچیان به اعتقادات مردم کشورمان نیز احترام نگذاشته اند.

نمونه کنسرو سوسیس خوک

براساس گزارش سازمان غذا و دارو به ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، نوعی کنسرو سوسیس در شیشه با نام تجاری Boklunder  اخیرا به صورت قاچاق وارد کشورمان شده و در سطح عرضه نیز مشاهده شده است.

 در این نامه که با قید "آنی" از سوی سازمان غذا و دارو ارسال شده، تاکید شده است که این کنسرو خارجی، حاوی گوشت خوک بوده و به همین خاطر غیر قابل ورود و غیر قابل عرضه است و باتوجه به اهمیت موضوع از نظر شرعی و سلامتی مصرف کنندگان، باید با صدور دستورات لازم در اسرع وقت نسبت به جمع آوری آن از سطح عرضه اقدام شود.